2013. december 25., szerda

Chapter Two – Trip to Transylvania

Sziasztok! Meghoztam a második fejezetet is, remélem tetszeni fog! Minden kedves olvasóm Boldog Karácsonyt, szeretnék kívánni! Jó olvasást!
-          Isabelle, öltözz át!
-          Itt van gardrób? – néztem nagyot, miközben felálltam az egyik székről.
-          Sok minden van itt. – nézegette a szónikus csavarhúzóját.
-          Hol vannak a ruhák?
-          Felmész a lépcsőn és ott jobbra.
-          Mit vegyek fel?
-          Valami olyat ami, szerinted illik a tizenötödik században.
-          Jó. – mondtam miközben felszaladtam a lépcsőn.
-          Kész vagy már? – halottam a Doktor hangját
-          Igen! Na, hogy festek? – léptem elő az öltöző szobából.
-          Mint egy angol kisasszony.
-          Ez jót jelent?
-          Igen. – bólintott. És én?
-          Te is jól nézel ki!
-          Jó, mert innen csak, fessen léphetek ki.
-          Tényleg, ez mióta van így?
-          Mostantól.
-          Jó, tudni. Akkor indulhatunk!
Amikor kiléptünk a TARDIS-ból, gyönyörű táj fogadott minket. Pont, olyan volt mint amilyenek mondták, szerintem sosem láttam még ilyen szépet, bár nem Londonban születtem, nem nagyon jártunk kirándulni. Éppen a tájat csodáltam amikor a Doktor megszólalt.
-          Tudod, van valami amivel nagyon megleptél?
-          Mi az? – kérdeztem.
-          Amikor először beléptél a TARDIS-ba te is ugyanazt tetted mint a legtöbben, kifutottál és megnézted, hogy ekkora-e, mint amekkorának kinéz, de te nem kérdeztél semmit, csak tudomásul vettél mindent. Pedig te fizikus vagy, a tudomány embere.
-          Sokak szerint ez a legérdekesebb bennem, gyerekkorom óta imádom a bűvészeket meg az egyéb ilyen dolgokat, de sosem voltam kíváncsi arra hogyan csinálják a trükköket.
-          Tényleg érdekes, az emberek általában nem ilyenek. Ti mindig, mindent tudni akartok.
-          Én nem is vagyok ilyen, engem sok minden hidegen hagy.
-          Persze amikor velem kell utazgatni az érdekel.
-          Hányszor adatik meg az embernek az, hogy a trianoni kastélyban kergessen idegeneket, akkor amikor éppen a békeszerződést írták alá. Ilyet nem lehet, kihagyni.
-          Igazad van.
-          Amúgy szerinted mi történt velük?
-          A Torchwood biztos visszajutatta őket, a saját idejük be.
-          Ez logikus.
-          Igen. Lenne még valami!
-          Mi?
-          Hogy tetszett az utazás?
-          Nagyon, bár amikor azt mondták, hogy férfi ruhában vagyok akkor, kicsit felment a pumpám.
-          Akkor értem azt a gyors tempót amivel futottál, de én nem értelek nem vettem rajtad észre soha semmit, mindig nyugodt vagy.
-          Megtanultam kezelni az érzéseimet. – adtam magyarázatot erre az észrevételére. A Doktor megállt és mutatta, hogy maradjak csendben.
-          Hallod? – kérdezte pár perc múlva.
-          Igen. – bólintottam.
-          Ezek lovak.
-          Dracula lesz?
-          Lehet.
-          Az jó, mert éppen kérdezni akartam, hogyan fogunk vele találkozni.
-          Választ kaptál a kérdésedre. Nézd! – mutatott a lovasokra akik körülbelül tíz méterre voltak tőlünk.
-          Kik maguk? – kérdezte egy elég ijesztő, bajszos lovas.
-          A Doktor vagyok.
-          Én pedig Isabelle Crusader.
-          Hogy kerültek maguk ide?
-          Elindultunk sétálni, és nagyon tetszett ez a hely.  – mondta a Doktor.
-          Kik ezek az emberek? – jött oda, még egy lovas, de neki volt a legdíszesebb ruhája.
-          Egyenlőre csak annyit tudunk, hogy a férfit Doktornak hívják a lányt pedig Isabelle Cra… Crusader.
-          Milyen Doktor?
-          Csak Doktor. – válaszolta útitársam, a bajszos lovas helyet.
-          Mit képzelnek magukról? Tudják kivel állnak szemtől-szembe? – hördült fel az utóbbi.
-          Igen. – mondtam. – III. Vlad Cepes-vel a Havasalföld fejedelmével.
-          Ha ilyen jól tudjátok ki az uralkodóm, akkor miért nem hajoltok meg előtte?
-          Fáj a lábunk. – szólalt meg a Doktor.
-          Vessék őket tömlöcbe! – szólt Dracula.
Hátulról előre jött két ember és hátra fogták a karunka. Nem is próbáltunk ellenkezi, mert mind a ketten tudtuk, hogy abból csak nagyobb bajunk lehet.
~~~~~~~~
-          Dracula nem viccelt, ez tényleg egy tömlöc.
-          Igen, jó tudni, hogy komoly ember volt.
-          Egyetértek. Amúgy, miért értem őket?
-          Aki utazik egyszer a TARDIS-ban az minden nyelvet megért, van benne egy ilyen technikai vívmány.
-          Értem. – bólintottam miközben köveket dobáltam a falhoz.
-          Láttad a köpenyének az összefogó zsinórjának a díszét? – én csak megráztam a fejem jelezve, hogy nem.
-          Olyan minta volt rajta, mint amilyen a rakiknak volt.
-          Hát akkor, minél hamarabb jussunk ki innen.
-          Még szerencse, hogy van egy ilyenünk! – emelte fel a szónikus csavarhúzóját.
-           Ha az az ajtó fém akkor kitudom nyitni, ha fa nem.
-          Az pedig fa, de az ablakrácsok fémből vannak.
-          Kiférünk mi azon a kis lyukon?
-          Nem olyan kicsi az. – dobáltam még mindig a köveket.
-          Akkor próbáljuk meg! – állt fel, és ment oda az ablakhoz. A szerkentyűt a rácsokhoz tartotta, és bekapcsolta. Az erre elkezdett világítani és hangot kiadni. Pár perc múlva nagy csörgés hallatszott.
-          Sikerült? – álltam fel.
-          Még jó, de gyere mássz ki te először!
-          Ebben a ruhában? – céloztam a több réteg ruhára ami rajtam volt.
-          Ki tudsz mászni benne!
-          Ha te mondod. – vontam meg a vállam. – Tarts bakot! – A Doktor kérésemnek megfelelően cselekedett. Belekapaszkodtam az ablak túloldalon lévő szélét, és felhúztam magam. A ruhám viszont beakadt a kőbe, ezért egy kicsit elszakadt. Miután kijutottam, segítettem a Doktornak kijönnie a tömlöcből.
-          Ez sikerült. Menjünk keressük meg azt a bajszos, lovas embert! Kíváncsi vagyok miért van ugyanaz a jel rajta, mint a rakin.
-          Merre induljunk? – néztem körül.
-          Mondjuk a vár felé. Ti emberek valamikor olyan értelmetlen dolgokat tudtok mondani.
-          Tudsz ez elenne tenni valamit?
-          Nem ez a baj. Isabelle, az ott nem egy istálló? – mutatott  egy körülbelül szász méterre lévő épületre.
-          Szerintem az, de miért? – néztem rá, de egy másodperc múlva már rájöttem, hogy mit akar. – Ugye nem?
-          Dehogy nem. Isabelle tudsz lovagolni?
-          Nem. Glasgowban születtem, de tíz éves korom óta Londonban élek, hogyan tudnék?
-          Nem baj, most megtanulsz. Gyere! – kezdett el rohanni az építményhez. Hamar utolértem, mivel mostanság igen jó formában tudok futni. – Melyik lovat akarod?
-          A feketét. – mutattam a jobboldali állatra. – Viszont nincs felszerelés, hogy lovagoljunk?
-          Amúgy minden ott van a másik oldalon. Ide hozod őket?
-          Persze.
-          Ez egy dámanyereg. – monda amikor letettem elé a holmikat.
-          Van egy olyan sejtésem, hogy az enyém lesz.
-          Tökéletesen gondolod, én csak nem lovagolhatok női nyeregben.
-          Igazad van, de én lovagolni sem tudok. Egyáltalán hogy kell felnyergelni a lovat?
-          Majd meg csinálom én. – vette fel az asztalról a lovas felszerelést.
-          Ebbe, hogy kell bele ülni?
-          Az a lényeg, hogy mind a két lábad egy oldalon van.
-          Biztos.
-          Na, gyere, ülj rá! – mondta amikor végzet a nyergeléssel.
-          Jó, de még mindig nem értem, hogyan kell.
-          Figyelj ez itt a kengyel tedd bele a lábad, vegyél lendületet, és száll fel, de egyik lábadat se rakd át a másik oldalra. – magyarázta. Számomra nagyon nehéznek bizonyult ez a cselekmény sor. – Gratulálok! Most várj egy kicsit, amíg a másik lovat is felnyergelem.
-          Tudod, nem mindenki olyan bölcs mint te, huszonöt évesen mit vársz az embertől?
-          Azt, hogy tudjon lovagolni. – mondta miközben felpattant a négylábúra.
-          Közlöm, hogy tudok lovagolni. – mondtam el hazugságomat.
-          Isabelle Crusader, ezt még nagyon megfogod bánni. – mondta, miközben elindult felém, szerencsére gyorsan reagáltam és sikerült időben elindulnom a lovammal.
Nem sokára már a vár felé ügettem nyomomban a Doktorral. Nem sokára már ott nyergelt mellettem. A kővár kapuit pár perc múlva már láttuk, tőlünk jobbra egy kisebb domb volt. Társam arra felé irányította lovát ezért én is követtem.
-          Tedd ezt a nyakadba! – adott egy kulcsot ami egy zsinóron lógott.
-          Mi ez?
-          A TARDIS kulcsa.
-          Miért adod ide?
-          Egy részt az útitársam vagy és nekik van kulcsok, a másik dolgot pedig meg fogod látni nem sokára. – mondta miközben ő is a nyakába akasztott egy ugyan olyan kulcsot. Elindultunk az őrök felé, akik mellet simán elsétáltunk.
-          Ezt meg hogy? – kérdeztem akkor amikor már kicsit távolabb voltunk a kaputól.
-          Hosszú és bonyolult történet, egyszer majd elmesélem.
-          Oké. Most merre?
-          Hát valamelyik toronyban kell laknia.
-          Draculának, de ha azt a másik férfit keressük, akkor szerintem nem ott fog lakni.
-          Biztos vagy benne?
-          Nem. – ráztam meg a fejem.
-          Nézd, az ott ő szerintem. Kövessük!
Halkan elindultunk utána, az egyik toronyba ment, de az nem egy lakótorony volt. Szerencsére oda is tudtok követni. A vár ennek a részében egy csomó nagyon fejlett technikai eszköz volt. Bár a TARDIS kulcsa még a nyakukban volt, a biztonság kedvéért beléptünk egy polc mögé. Odalépett egy laptop szerű szerkezethez, és nyomogatott rajta valamit, majd idegesen kezdett sétálgatni fel-alá. A számítógép egy furcsa hangot adott ki, a férfi elkáromkodta magát, amit hála a TARDIS fordítójának pontosan értettem. Megint billentyűzött valamit, de most egy űrhajó tervrajza jelent  meg a képernyőn.
-          Doktor! Mit csinál? – suttogtam.
-          Az egy hajó terve. Nagyon fejlett, biztos, hogy nem itt akarják megépíteni.
-          Kik irányíthatják őt meg a rakikat?
-          Nem tudom, de már engem is nagyon érdekel. Vedd ki a kulcsot a nyakadból. – mondta miközben ő is megtette ugyanezt.
-          Mit akarsz csinálni?
-          Isabelle, te maradj itt, csak akkor lépj ki innen ha elakar menekülni.
A Doktor kilépett a polc mögül és megszólította a férfit.
-          Tudja már régen megakartam tudni a maga nevét! – szólalt meg útitársam.
-          Sandu Costache, a fejedelem jobb keze.
-          Az az egyetlen bökkenő, hogy maga nem Sandu Costache, hanem egy klón.
-          Honnan tudja maga azt? Egy órával ezelőtt még egy tömlöcben volt. Tényleg hova lett az a lány?
-          Tudja én sokkal öregebb vagyok, mint maga.  Elég sokat láttam, sok olyan embert is mint maga. Isabelle pedig nem hülye.
-          Egyikük sem az, de minket nem fognak tudni kijátszani engem és a szövetségeseimet.
-          Biztos, hogy a szövetségesei, nem csak kihasználják magát?
-          Ne higgye azt, hogy mindent tud.
-          Maga se. Mikor klónozták le?
-          Egy hónapja. – mondta.
-          Miért pont ide küldték, mi van itt?
-          Semmi amiről magának tudnia kéne. – a beszélgetésükre már nem is nagyon figyeltem, a polcon volt egy napló szerűség, amit elkezdtem olvasni. Biztos, hogy Costache tulajdona, egy csomó olyan dologról írt ami ebben a korban még biztos nem létezett. Éppen beakartam zárni, amikor leejtettem és hatalmas durranással ért földet. – Csak nem Isabelle? – szólalt meg Costache. – Gyere elő különben, megölöm!
-          Mit akar maga? – léptem elő.
-          Én semmit, tőled. A társadtól viszont, tényleg akarunk valamit.
-          Mi lenne az?
-          Az életét. – mondta miközben előhúzott a köpenye alól egy fegyvert, amit a Doktor felé tartott.

-          Ne! – ugrottam útitársam elé, amikor Sandu Costache meghúzta a ravaszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése